Sigma4 dostarcza jako standard zapasowy dedykowany korpus zaworów sterowany za pomocą poręcznego joysticka kablowego. System hydrauliczny jest dostosowany do każdego modelu ciągnika a joystick umiejscowiony w kabinie zapewnia komfort i zdolność adaptacji. Powyższe wyposażenie umożliwia zachowanie oryginalnych skrzyń zaworów ciągnika oraz łatwą i precyzyjną kontrolę funkcji ładowacza. Dźwignia jest również wyposażona w system zabezpieczający, aby zapobiec przypadkowym ruchom.
TC PROFI
Opcjonalne przyciski elektryczne pozwalają operatorowi kontrolować elektrohydrauliczne przełączniki do operowania narzędziami z dodatkowymi hydraulicznymi usługami. W przypadku kompatybilności z ciągnikiem, 2 dodatkowe przyciski umożliwiają funkcje transmisji.
TC SPEED
Jest to elektroniczne sterowanie proporcjonalne zgodne z technologią CAN BUS. W pełni ergonomiczny joystick może całkowicie redukować wysiłek operatora podczas pracy dzięki małym wymiarom. Łatwo również uregulować położenie na oparciu przy siedzeniu w ciągniku w celu uzyskania pełnej dostępności i łatwości sterowania. Poza standardowymi funkcjami ładowacza takimi jak podnoszenie/opuszczanie i pochylanie/naciskanie, istnieje możliwość wyboru funkcji pływającej wysięgnika (cecha podstawowa przy tym typie sterowania joystickiem), do regulacji prędkości każdej operacji, do sterowania elektro-hydraulicznymi selektorami dodatkowych usług hydraulicznych. Na szczycie znajdują się przyciski do szybkiego/wolnego sterowania i sterowania alarmowego.
Zaprojektowany aby udostępnić łatwą i szybką zmianę narzędzi. Ładowacz jest wyposażony w system EURO zgodny ze standardami normy ISO 23206. Pozwala to umieścić wszystkie narzędzia wyprodukowane przez osoby trzecie i zgodne z tymi normami. Alternatywnie, może zostać dostarczony system dużego udźwigu. Ostatni ładowacz mógł mieć dołączane tylko sprzęty wyprodukowane przez Sigma4.
HYDRO SYSTEM
Zaprojektowany w celu dodatkowego komfortu, zmiana narzędzi może być dokonana z siedzenia ciągnika. Zaczepianie i odczepianie odbywa się przez jednoczesne przyciśnięcie 2 przycisków na joysticku, zatem można uniknąć nieumyślnych operacji i zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Hydro System wymaga dedykowanej dodatkowej sekcji hydraulicznej.
DUAL SYSTEM
Zaprojektowany do jednoczesnego używania narzędzi zgodnych ze standardami europejskimi lub posiadającymi typ zaczepienia MX. Dla ostatniego ładowacza jest konieczne dobranie tak zwanych “adapterów MX”.
COMBI SYSTEM
Zaprojektowany do jednoczesnego użytku narzędzi zgodnych ze standardami europejskimi lub posiadającymi typ zaczepienia ALO/Q3. Co więcej, poprzez zamontowanie dedykowanych adapterów MX, ten sam panel przedni może przyjmować narzędzia z typem zaczepienia MX.
System szybkiego rozłączania ładowacz/ciągnik. Niepotrzebne są narzędzia, wymagany jest tylko mały ruch dźwignią umieszczoną na boku ramy, aby dokonać zamontowania/zdemontowania ładowacza w kilka sekund.
Pozycje zaczepiania/rozczepiania są pokazane na naklejce. Urządzenie jest zaprojektowane dla całkowitego bezpieczeństwa biernego. Nóżki wsporne są zamontowane systemem dokładnej regulacji aby zapewnić stabilność w każdych warunkach.
Ramy pomocnicze są znaczącym osiągnięciem firmy SIGMA4 i stanowią referencje dla każdego w tym przemyśle. Są one połączone z ramą główną ciągnika w 3 punktach (przednia oś, obszar przekładni, tylna oś) dla idealnej dystrybucji ładunku. Jest to najlepsze rozwiązanie pod względem sztywności i odporności ładowacza i niezrównanej wydajności. Każdy ciągnik ma odpowiednią ramę pomocniczą. Szczególnie ostrożnie zaprojektowano również rozwiązania dotyczące montowania w celu dostępności do ciągnika dla standardowych operacji serwisowych, bez usuwania jakichkolwiek części. Kąty kierownicy nie są naruszone i zapewniona jest pełna kompatybilność z błotnikami, przednimi połączeniami, różnymi rodzajami zaczep typu pick-up i kabin.
Multizłącze “FLASH” pozwala operatorowi na łatwe i szybkie podłączanie /rozłączanie, przy pomocy pojedynczej operacji, wszystkich sekcji hydraulicznych, zapobiegając błędom połączenia. Urządzenie jest standardowym wyposażeniem przy modelach Titanium i Platinium, podczas gdy przy modelach Gold i Iron stanowi wyposażenie opcjonalne.
GENIUS SYSTEM
SYSTEM AMORTYZACYJNY BEZPIECZEŃSTWA
Dwa przeciwwstrząsowe akumulatory zapewniają zwiększony komfort i bezpieczeństwo podczas ładowania oraz transportu. Wstrząsy i ciśnienie na wszystkie komponenty są znacznie zredukowane podczas stosowania amortyzatora GENIUS i korzyści są widoczne jako wzrost obciążenia i prędkości. Urządzenie jest wielkim osiągnięciem w zakresie bezpieczeństwa, komfortu kierującego i redukuje nacisk na koła ciągnika i elementy przedniego napędu. Jest zamontowany standardowo z osłoną chroniącą od zderzeń i innych czynników. Standardową cechą systemu GENIUS jest również zamknięcie zaczepów pozwalające na ich wyłączenie kiedykolwiek jest to potrzebne. Urządzenie jest standardowe przy modelach Gold, Titanium i Platinium, a przy modelu Iron stanowi opcję
QRC FLASH
Wygodne narzędzie do łączenia przewodów hydraulicznych sprzętów połączonych z funkcjami 3 sekcji hydraulicznej. Hydraulika narzędzi jest łatwo łączona za pomocą jednej operacji, nawet pod ciśnieniem. Narzędzie QRC FLASH może być łatwo wyczyszczone, zatem zapobiega gromadzeniu się brudu w systemie hydraulicznym ładowacza, i w konsekwencji również w systemie hydraulicznym ciągnika.
3SL - 4SL
Umożliwiają użycie narzędzi z dodatkowymi wymaganiami hydraulicznymi, takich jak chwytaki, boczne przesuwanie, dodatkowe podnoszenie, etc. Zawory elektryczne są dostarczane jako standard z plastikową osłoną chroniącą je przed uderzeniami i zużyciem.
HYDRAULICZNY SYSTEM SAMOPOZIOMOWANIA System samopoziomujących narzędzi przejawia się w proporcjonalnych wymiarach suwaków łyżki A połączonych za pomocą zamkniętego obwodu z suwakami łyżki B. Podczas podnoszenia wysięgnika, suwaki kompensacyjne wydalają olej, który przemieszcza się do suwaków łyżki i stanowi automatyczne samo-poziomowanie urządzeń. To samo dzieje się, gdy wysięgniki się obniżają.
Cylindry kompensacyjne również tworzą wzrost mocy podnoszenia: obciążenie Q na urządzeniu generuje nacisk najpierw na suwakach łyżki i konsekwentnie na suwakach kompensacyjnych. Wzrost mocy pochodzący z powyższego wynosi ok. 10-12% obciążenia Q.
Hydrauliczny system samo-poziomujący jest standardem przy ładowaczach serii “H”.
INSTRUKCJA REALIZACJI POZIOMOWANIA Jest to cecha charakterystyczna dla serii “F”. Operator, używając joysticka, ma pełną kontrolę kąta przystawki w stosunku do kąta wysięgnika podczas podnoszenia i obniżania ładowacza.
MECHANICZNY SYSTEM SAMO-POZIOMOWANIA Mechaniczny system samo-poziomowania jest dostarczany jako standard przy ładowaczach serii “M”. Za pomocą tego systemu, ładunek jest zachowany w tej samej pozycji przez całą czas wysuwania wysięgnika, co skutkuje zwiększonym udźwigiem. Zmiana geometrii połączonego systemu równoległego tworzy wielkie kąty, zwiększając wydajność i łatwość operowania
SMAROWNICE Na wszystkich punktach wystawionych na zużycie, Sigma4 umieszcza standardowe smarownice, umiejscowione wewnątrz sworzni i ukierunkowane do zewnątrz. Zapewnia to łatwe smarowanie i kompletną ochronę przed możliwymi uszkodzeniami.
TULEJE I SWORZNIE Wszystkie punkty przegubowe są zamontowane przy pomocy odpornych na zużycie i samosmarujących tulejek stworzonych z K4, innowacyjnego plastiku polimeru. Wszystkie sworznie są zrobione z wytrzymałej stali i są zamontowane za pomocą punktów smarowania umiejscowionych wewnątrz.
ZAKOŃCZENIA WYSIĘGNIKÓW Zakończenia wysięgników z odlewu ze stali, są wciśnięte i wspawane w wysięgnik dla wytrzymałości i długiej użytkowalności z ładnym wykończeniem jako uprzemysłowiony produkt.
PROCES MALOWANIA Wszystkie komponenty ładowacza są przedmiotem cyklu przygotowania przed malowaniem, czyli: piaskowanie, fosforowanie i zabiegi konserwacyjne. Po tym, komponenty są zagruntowane i ostatecznie lakierowane proszkowo.
ŁATWA KONSERWACJA Ramy pomocnicze są projektowane w taki sposób, aby zachować łatwą dostępność do części ciągnika, które wymagają regularnych przeglądów.
PODPARCIE DLA PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH Ładowacze czołowe SIgma4 są montowane jako standard z elastyczną płytą podporową, która może być regulowana w 2 pozycjach aby osiągać cel zarówno z szybkozłączem lub z systemem FLASH. Przewody są zabezpieczone oraz bezpiecznie przechowywane podczas gdy ładowacz jest odłączony od ciągnika.
WSKAŹNIK POZIOMU ŁYŻKI Standardowa cecha wszystkich modeli, wskaźnik poziomu pozwala operatorowi łatwo sprawdzić kąt narzędzia w stosunku do ziemi z siedzenia w ciągniku i zapewnia użyteczny przewodnik dla operatora.
PODPÓRKI Charakterystyczną cechą nóżek podporowych jest ich długość, w porównaniu do konkurencji, z systemem dokładnej regulacji jest możliwość zdjęcia ładowacza w każdych warunkach podłoża. Podczas pracy są zablokowane wewnątrz wysięgnika ładowacza nie kolidując z przednimi kołami ciągnika.
Gama naszych ładowaczy czołowych i tylnych, całkowicie zaktualizowana pod względem projektu i wydajności, to maszyny niezawodne dzięki najnowszym przyjętym rozwiązaniom posiadające konkurencyjną cenę w tym segmencie rynku.
PRZEWODY HYDRAULICZNE Przez zamianę żelaznych przewodów na przewody elastyczne istnieje możliwość częściowego połączenia hydrauliki wewnątrz wysięgnika, zatem możliwe jest zapewnienie ochrony, lepszej widoczności i redukcji gromadzenia się brudu. Wytrzymała powłoka pokrycia przewodów jest dostarczana zarówno z wyglądu jak i dla bezpieczeństwa.
SEKCJA WYSIĘGNIKÓW
W serii IRON, sekcję wysięgnika tworzy całkowita płyta metalowa na zewnętrznej części i profil C w wewnętrznej części, idealne rozwiązanie w zakresie dużej mocy oraz ogólnej lekkości.
Ładowacz czołowy z mechanicznym samo-poziomowaniem sprzętu
Mocowania ładowacza są zamocowane na przednim i tylnym wale osi ciągnika